Nadat Red Dead Redemption 2 in 2018 werd uitgegeven was de verwachting volgens velen dat Grand Theft Auto VI zou volgen. Hoewel we inmiddels twee jaar verder zijn is de game nog niet officieel naar buiten gebracht en volgens Kotaku komt dit omdat de ontwikkeling nog maar net gestart is.
Reden voor het late starten van het ontwikkelproces is dat Rockstar hun proces van games creëren onder de loep heeft genomen nadat er veel klachten waren over een crunch-cultuur. Eén van de ideeën die hieruit naar voren kwam is dat hun games kleinschaliger in opzet moeten zijn wanneer ze worden uitgebracht, om pas te groeien qua grootte als er content updates en features aan toe worden gevoegd. Ook voor Grand Theft Auto VI zou dit mogelijk het geval zijn.
Kotaku vervolgt hun verhaal dat ontwikkelaars die eerder van plan waren om te vertrekken door de veranderingen nu willen blijven. De werkcondities zouden na Red Dead Redemption 2 dan ook zijn verbetert, een medewerker die anoniem wenst te blijven laat hierover weten:
quote: "De veranderingen zijn voor mij goed genoeg om te blijven en ze een kans te geven om te laten zien wat er in de toekomst gebeurt als de druk van het afleveren van een finaal product realiteit wordt."
Dat Grand Theft Auto VI in de maak is zal weinigen verrassen, velen hadden echter de hoop dat de game snel gepresenteerd zou worden maar dit lijkt niet het geval te zijn. Zien jullie het zitten als de game kleinschaliger is in opzet (in vergelijking met Grand Theft Auto V en Red Dead Redemption) om te groeien als de tijd vordert?
|