Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Guncon is accurater dan Wii remote


Door Kingsora op 30-11-2007 om 18:54
Bron: Kotaku

Time Crisis 4 is een game waarmee je een pistool gebruikt voor op je televisie virtuele mensen neer te schieten. Qua opzet is het een beetje hetzelfde als de Wii remote.

Vandaag blijkt dat deze Guncon 3 heel wat accurater is als de Wii remote. Time Crisis 4 producer Teruaka Linami legt dan ook uit hoe dit komt.

quote:
Guncon 3's LED markers are actually much more accurate. Much better than Nintendo Wii's controller. In the Wii, there are only two LED points, but for the Guncon 3 there are six LED points, so it is more accurate than the Wii. The PlayStation 3 will be able to recognize the tilt of the Guncon 3, its distance from the monitor, and these things cannot be done with the Wii system
.


19:27  Maxim Pinball game aangekondigd
18:30  Fable 2 komt eind 2008
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Gast (82.170.162.xxx) op 30-11-2007 om 18:58
Leuk

Gast (82.136.206.xxx) op 30-11-2007 om 19:05
Wat een complete onzin redering. Principe is dus precies hetzelfde en dus even accuraat. Hooguit is de Guncon minder gevoelig voor afwijkingen door zonlicht. Daarnaast bestaat de sensor bar uit (ik meen) 9 IR leds...

Gast (213.46.65.xxx) op 30-11-2007 om 19:05
Nu nog een tennisgame waar je de Guncon bij kan gebruiken [/sarcasme]

Gideon op 30-11-2007 om 19:10 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik zie niet helemaal in hoe het accurater zou kunnen, WiiMote is prima toch?

Devilly op 30-11-2007 om 19:22 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Toen ik op de Wii bij een vriend speelde en je zag een 'pointer' o.i.d. op het scherm, merkte ik wel af en toe een sprongetje in de beweging. Misschien dat zoiets dan niet voorkomt, maar ik kan niet zeggen dat ik me daaraan heb ge-ergerd, ik ben eerder over mezelf verbaasd dat ik het heb opgemerkt.

Gast (82.197.193.xxx) op 30-11-2007 om 19:29
"PlayStation 3 will be able to recognize the tilt of the Guncon 3, its distance from the monitor, and these things cannot be done with the Wii system"
Hoe komt ie erbij dat de wii dat niet kan? Het visspelletje op wii play bewijst dat de wii de afstand tot de monitor registreerd, de tiltbeweging wordt bijna in elk spel geregistreerd..

en indd.. het ding is zeker niet accurater met 6 leds, hij is hooguit minder snel afgeleid door andere lichtbronnen, maar zelfs dat is twijfelachtig

Gast (84.80.233.xxx) op 30-11-2007 om 19:42
de sensorbar heeft ook zes leds (maak een foto, dan zie je ze!)
en... de wii merkt ook hoe ver je de wiimote van het scherm houdt en als je de wiimote roteert... (fotokanaal, wiiplay en nog veel meer kanalen gebruiken dat)

Niels op 30-11-2007 om 19:49 [Niv: 46 / Exp: 2279]
wat ze bedoelen is dat deze controller minder snel afgeleid wordt en dat hij ook werkt op grotere afstand

Wickey de Viking op 30-11-2007 om 19:52 [Niv: 33 / Exp: 1662]
Drie maal meer LEDS is dan toch ook drie maal meer reverentiepunten?

Lijkt mij net zo als GPS... met 4 (oke... 3 in theorie kan ook) satelieten kan je je plaats al bepalen... maar met 12 satelieten heb je veel meer reverentiepunten en dus ook een veel nauwkeurigere plaatsbepaling...

Gewijzigd door Wickey de Viking op 30-11-2007 om 19:52

Gast (213.93.171.xxx) op 30-11-2007 om 20:04
Time Crisis 4 krijgt wereldwijd lagere cijfers dan Ghost Squad omdat de Wiimote veel accurater is dan de Guncon. Hij probeert gewoon zijn produkten te verkopen.

Gast (81.206.141.xxx) op 30-11-2007 om 20:10
Fout... De wiimote kan de afstand tot het scherm niet meten maar door de accelerometer kan de wiimote wel registreren dat hij dichter bij het scherm komt. En met die 6 LED's heeft de PS3 idd meer referentiepunten en zijn bewegingen etc. beter zichtbaar.

Gast (81.206.141.xxx) op 30-11-2007 om 20:17
Gast (213.93.171.xxx) op 30-11-2007 om 20:04
Time Crisis 4 krijgt wereldwijd lagere cijfers dan Ghost Squad omdat de Wiimote veel accurater is dan de Guncon. Hij probeert gewoon zijn produkten te verkopen.


Het spel krijgt lage cijfers omdat het spel bagger is, niet omdat de guncon inaccuraat is.

Gast (83.86.19.xxx) op 30-11-2007 om 20:26
"Gast (81.206.141.xxx) op 30-11-2007 om 20:10
Fout... De wiimote kan de afstand tot het scherm niet meten maar door de accelerometer kan de wiimote wel registreren dat hij dichter bij het scherm komt. En met die 6 LED's heeft de PS3 idd meer referentiepunten en zijn bewegingen etc. beter zichtbaar."

Diepte is gewoon heel makkelijk te meten aan de afstand tussen minimaal 2 referentie punten, dus 2 lampjes is daar al voldoende voor. Hoe verder de punten uit elkaar zijn, hoe dichter de gun/wiimote bij de lampjes is.

Verder zijn 2 referentiepunten ook voldoende voor het meten van het draaien van de gun/wiimote. Draait de gun/wiimote, dan ziet de camera de punten ook draaien, maar dan in tegenovergestelde richting...

Meer punten zijn in feite overbodig.
Kom op, dit is zo logisch, zelfs ik kan dat beredeneren!! _._


Gast (80.61.23.xxx) op 30-11-2007 om 21:04
Idd, de uitspraak durft hij te doen omdat mensen het niet altijd snappen als er moeilijke termen aan te pas komen, maar die gast boven me heeft gelijk. De WiiMote weet ook met 2x2 leds gewoon hoeveel afstand er is, draairichting, etc.

Gast (82.74.71.xxx) op 30-11-2007 om 21:11
Alleen meetaparatuur zou het verschil merken... :?

Nash op 30-11-2007 om 21:37 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Nog accurater? Vraag me af of ik dat wel ga merken. Ik vind het momenteel alleen irritant (Ja m'n Wii is onder het stof vandaag gehaald voor SMG) als ik te ver sta en ik weer richting de sensor moet lopen. Zwaar irritant vind ik dat!

Oh en die GPS voorbeeld die iemand hier noemde is is ook waar. 2 LEDS zijn al voldoende om een exacte locatie en al die andere dingen te bepalen, echter is 6 LED's nog beter alhoewel de gebruiker daar weinig tot niks van merkt.

Gast (78.20.201.xxx) op 30-11-2007 om 23:24
zever!!! de wii weet ook hoever je het toestel van de bar houdt, kijk maar eens naar red steel. Als je daar moet inzoomen (heerlijk trouwens :) ) moet je de wii-remote richting beeld naarvoor schuiven. Dan merkt hij dus dat de remote korterbij komt... ;)

Gast (78.20.201.xxx) op 30-11-2007 om 23:27
daarbij komt ook nog dat de wiiremote kan onthouden hoe ver je staat, want als je zou de a-button zou loslaten en verder schieten en daarna weer de a-button induwt weet ie nog precies hoe ver je was ingezoomd, aangezien hij dat meet... Dus dat kan niet het werk zijn van een accelerometer, want daarvoor moet er eerst beweging zijn...

Gast (82.74.182.xxx) op 01-12-2007 om 11:56
slaat helemaal nergens op, hoe accuraat het is ligt aan de software

Timmy667 op 01-12-2007 om 12:46 [Niv: 17 / Exp: 838]
Ik heb ook op de wii gespeeld en eerlijk gezegd vind ik het irritand om zeg maar naar start te gaan het werkt maar van mij mag ie wel wat meer reageren en wat sneller misschien dat dat in te stellen is heb geen wii

sandstorm op 01-12-2007 om 13:33 [Niv: 57 / Exp: 2851]
hmm, dunno interesseert me niet zo, ik vind dat ding van de wii al goed genoeg werken, ik denk dat ik geen verschil zou merken... beetje vaag ook om de wii hierop aan te vallen ook btw, ksnap niet helemaal waarom.....

Gast (62.163.145.xxx) op 01-12-2007 om 14:50
Fout... De wiimote kan de afstand tot het scherm niet meten maar door de accelerometer kan de wiimote wel registreren dat hij dichter bij het scherm komt. En met die 6 LED's heeft de PS3 idd meer referentiepunten en zijn bewegingen etc. beter zichtbaar.

ik weet niet waar je deze beredenering vandaan haalt maar heb jij weleens een fotootje bewerkt in het fotokanaal ???
kom terug als je dat gedaan hebt

Gast (82.95.219.xxx) op 19-10-2008 om 03:34
lkkr boeiendt

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Time Crisis 4
Type:
Game
Releasedatum:
25-04-2008
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media