Nadat The Witcher een bescheiden succes was geworden besloot de ontwikkelaar de serie niet te laten vallen, in plaats daarvan komen ze volgend jaar met een sequel.
De titel, voorlopig alleen bevestigt voor de PC, moet op meerdere punten verbeteringen doorvoeren ten opzichte van het origineel. Enkele feitjes van de game heeft CD Projekt hieronder uiteen gezet:
- Het spel heeft zestien verschillende eindes terwijl deel 1 er slechts drie had.
- Er zijn 256 cutscenes aanwezig, goed voor 150 minuten aan beelden. In vergelijking: het origineel had 130 cutscenes die goed waren voor 53 minuten.
- Had het origineel nog vijf soorten armor daar heeft de sequel er dertig.
- Een extra magic teken is toegevoegd.
- Laadschermen? Had het origineel er nog 700, daar heeft The Witcher 2 er slechts vier.
Opvallend is dat de game gebruikt maakt van de multiplatform engine TSOOD, welke overigens - op een betere resolutie na - niet zorgt voor verbeteringen in de PC versie, terwijl ze officieel nog altijd geen bevestiging hebben gegeven van een Xbox 360 en / of PlayStation 3 versie.
|