Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Preview:

Soul Calibur V


Door Rene Groen op 12-01-2012 om 14:51
Bron: Gamed

In 1996 kwam ontwikkelaar Namco met Soul Edge, een game die in eerste instantie op de arcades verscheen, maar later ook op de PlayStation werd uitgebracht. De fighter, ook wel bekend als Soul Blade, was een behoorlijk succes dat echter overschaduwd werd door het vervolg, Soul Calibur.

Begin volgende maand zijn we alweer toe aan het vijfde deel in de serie en het lijkt een klein wonder te zijn dat de game er daadwerkelijk komt. Na de release van Soul Calibur IV in 2008 werd het team ontbonden, waarmee de franchise ten einde leek te zijn. Ontwikkelaars achter de serie werden over verschillende teams verspreid, echter bracht producer Hisaharu Tago het team opnieuw bijeen om aan een nieuwe uitgave te werken. In een uitleg geeft hij aan dat ze dachten dat de Soul Calibur franchise een steeds kleiner wordende achterban kreeg, echter was de feedback dermate positief en overweldigend dat we binnenkort dan toch echt met Soul Calibur V aan de slag mogen.


Tussen deel vier en vijf zit een gat van zeventien jaar, toch gaat het verder bij de gebeurtenissen waar het vierde deel eindigde. Helaas wil de ontwikkelaar hier nog niet veel over kwijt, echter weten we wel dat enkele oude karakters terugkeren en geheel nieuwe personages hun opwachting maken. Qua oudgedienden zien we onder andere Siegfried, Nightmare, Heishiro Mitsurugi en Hildegard von Krone, hiernaast zien we nieuwkomers als Yan Leixia (de dochter van Xianghua), Z.W.E.I. (die een alterego op kan roepen onder de naam E.I.N.) en Natsu (een leerlinge van Taki). Om echter een breder publiek aan te spreken is er ook nu een gastpersonage aanwezig, te weten Ezio Auditore da Firenze, één van de hoofdpersonen uit Assassin’s Creed. We zien de man uit zijn tijd in Brotherhood, een man van middelbare leeftijd die niet minder dodelijk is dan zijn Soul Calibur collega’s.

Qua gameplay blijft het spel haar roots grotendeels trouw, zo is de actie makkelijk op te pikken maar heeft het tegelijkertijd een behoorlijke diepgang, waarbij de karakters veelal een wapen bij zich dragen. Nieuw in deze vijfde uitgave is een snelle zijwaartse stap waarmee we niet alleen aanvallen af kunnen wenden, maar tevens snel een tegenaanval in kunnen zetten. Een aanpassing zien we in Soul Gauge, die ditmaal de naam Critical Gauge draagt. Het betreft een balk die je vult met goed verdedigen en aanvallen en ingezet kan worden voor een speciale aanval. Wanneer je wacht en de balk zich volledig vult kun je hiermee een Critical Edge inzetten, aangepast van de Critical Finish uit het vorige deel, een zeer sterke aanval die het verschil kan maken tussen winst en verlies.


Eerder verwezen we al naar de terugkerende karakters, alsmede de nieuwe creaties van de ontwikkelaars, echter mogen wij ook onze fantasieën de vrije loop laten. In de Character Creation modus zijn wederom vele opties aanwezig om ons eigen mannelijke of vrouwelijke evenbeeld te maken, of juist een compleet gestoorde variant hierop. Eenmaal het karakter naar wens ingevuld en het gevecht gestart zal deze overigens niet beëindigd worden aan de rand van het strijdtoneel, de omgevingen zijn interactief waardoor je bijvoorbeeld een verdieping naar beneden kunt storten en hier je combo’s op aan kunt passen.

Vooralsnog lijkt Soul Calibur V wederom een lekkere fighter te gaan worden met een aangename mix van oude, nieuwe en zelfgemaakte karakters. Of de ontwikkelaar er daadwerkelijk goed aan heeft gedaan om het team wederom bijeen te roepen weten we op 3 februari, dan ligt het spel in de winkels voor de PlayStation 3 en Xbox 360.


14:52  The Darkness II demo komt 17 januari
14:49  Happy Action Theatre komt in februari
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Boogieboyz op 13-01-2012 om 00:15 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Tago = Held

Mrakz0r op 13-01-2012 om 08:29 [Niv: 36 / Exp: 1778]
Ik vraag me af hoe de single player in mekaar steekt in dit deel.

Zwaailicht op 13-01-2012 om 20:23 [Niv: 10 / Exp: 511]
Nou gewoon, vechten

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Soul Calibur V
Type:
Game
Releasedatum:
03-02-2012
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media