Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Hands-On:

Ridge Racer Unbounded


Door Joni Philips op 24-02-2012 om 14:06
Bron: Gamed

In samenwerking met Namco Bandai ontwikkelt FlatOut ontwikkelaar BugBear Entertainment momenteel Ridge Racer Unbounded, een nieuwe Ridge Racer die de serie populair bij de mainstream moet maken zodat Ridge Racer zijn niche kan verlaten.

Op de GamesCom 2011 kon ik Ridge Racer Unbounded een eerste keer testen, maar de game was absoluut niet overtuigend. Het was te makkelijk, de vernietiging gaf geen voldoening en de besturing was niet goed genoeg. Sommige bedrijven zouden zulke kritiek negeren, maar BugBear en Namco Bandai namen de kritiek ter harte. In hun Nederlandse hoofdkantoor wilde Namco Bandai ons nu tonen dat de game flink verbeterd is sinds mijn speelsessie op GamesCom, en gezien mijn eerdere ervaring met het spel was ik de ideale kandidaat om te testen of Ridge Racer Unbounded effectief verbeterd was. Het antwoord werd snel duidelijk. Hoewel de game nog steeds aanvoelt als een mix van Burnout en Split/Second met het driften van Ridge Racer om zijn niche te ontgroeien, is de game op alle vlakken vooruitgegaan. BugBear heeft dus de gewenste stijl bereikt zonder in te boeten op speelbaarheid.


In de game trekken we naar Shatter Bay, een stad die overgenomen wordt door de Unbounded welke de stad als toneel gebruiken voor hun races. Je begint hierbij in één district van de stad en gaat door tot je toegang tot hebt tot een tiental districten met elk een zevental races. Het spel beperkt zich hierbij niet tot normale races, maar bevat meerdere types evenementen. Naast Shindo Races (traditionele races) en Domination Races (races met nadruk op veel vernietiging) brengt de game ook Frag Attack (vernietig zoveel mogelijk auto's), Stunt Attack (haal stunts uit zoals airtime), Drift (haal zoveel mogelijk drift punten) en Time Attack (leg een parkoers zo snel mogelijk af). Er zit redelijk wat afwisseling tussen de verschillende evenementen en ze hebben elk hun leuke punten. Enkel de Shindo races waren wat onopvallend, zij voegen niets toe aan het concept van de game.

Op de GamesCom was de demo beperkt in scope, maar nu kon ik de volledige game onder handen nemen zodat ik ook aan de slag kon gaan met de Track Creator. Beginnen doe je met de basis editor. Dit is een eenvoudig rechthoekig grid waarop je rechthoekige blokjes met gebouwen kunt plaatsen. In het begin heb je een kleine set blokjes, maar naarmate je vordert speel je meer blokjes vrij. Het maken van een parkoers is hierbij zeer eenvoudig, je begint met een startblokje en legt de blokjes dan tot het parkoers mooi rond is. Eens deze basis is gelegd, kun je de Advanced Editor openen waar je extra items kunt plaatsen op straatniveau. Op deze manier kun je een persoonlijke touch aan het track geven. Hierna moet je simpelweg het evenement instellen en dan kun je de track delen of er zelf op gaan racen.


Het racen zelf is ook flink veranderd sinds GamesCom. Met name de AI heeft een flinke update gekregen. Deze gaat nu agressiever te werk en duwt je regelmatig in de coulissen, en als je niet oplet ben je meteen de kans op de overwinning kwijt. Het spel is dus een pak moeilijker geworden, wat je meer voldoening geeft als je de race toch wint. Ook de vernietiging geeft nu meer voldoening. Nieuw is dat je tijdens de races nu awards krijgt, bijvoorbeeld voor het behalen van een bepaalde topsnelheid of het vernietigen van bepaalde elementen. Deze awards dragen bij aan je score op het einde van een race. Al je scores worden na een race opgeteld en bij een algemene score bijgeteld die je level bepaalt. Regelmatig zal je een level stijgen en speel je nieuwe items vrij. Zo word je ook beloond voor het herspelen van events.

Dankzij de verbeteringen is Ridge Racer Unbounded nu plots een veelbelovende game. De game draait goed, de meeste auto's hebben een goede wegligging - en bij de resterende wagens wordt die nog aangepakt - en het algemene levelsysteem werkt zeer motiverend. Een definitief oordeel kunnen we vellen op 30 maart.


14:13  Yakuza: Dead Souls
08:38  Arjan Brussee verlaat Guerilla voor EA
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Exalian op 24-02-2012 om 16:24 [Niv: 6 / Exp: 311]
Bij screenshot 2 lijkt het net alsof ik naar Burnout Paradise aan het kijken ben.

Boogieboyz op 24-02-2012 om 20:38 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Bijna goed, dit spel komt van de makers van Flatout genaamd Bugbear Entertainment. Burnout is van Criterion Games. De games hebben idd sterke overeenkomsten.

Gewijzigd door Boogieboyz op 24-02-2012 om 20:39

Joni Philips (Eindredacteur) op 24-02-2012 om 21:13 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Burnout was inderdaad een inspiratiebron voor deze game.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ridge Racer Unbounded
Type:
Game
Releasedatum:
30-03-2012
Ontwikkelaar:
Bugbear Entertainment
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media